Inglés para niños nivel II

Todos sabemos que el inglés es una herramienta necesaria para la vida laboral, el turismo y la relación con otros familiares o amigos.

En este caso, es necesario ir trabajando con el mismo en forma constante, incorporando desde edad pequeña, nuevos conocimientos.

Desde sus inicios, el Museo propone un curso anual presencial para chicos de 9 a 12 años, los días martes de 18 a 19.30.

Este 2022, comienza el martes 22 de marzo y tiene un valor mensual de $3200. No se cobra matrícula. Dados los protocolos vigentes, los cupos son limitados.

¿Cómo aprender inglés en una segunda etapa? La docente Lic. Adriana Galati, con amplia experiencia en el dictado de inglés en colegios bilingües, ayudará a cada uno de los participantes a aprender de una manera clara y sencilla. Por ejemplo, se analizará el vocabulario relacionado con los números, días de la semana, países, la familia (mother, father, sister, brother), verbos que remitan acciones que ellos realizan (play, jump, eat, sleep), estructuras gramaticales simples que puedan reproducir y entiendan fácilmente.
El programa completo se publica a continuación, para que los padres o tutores puedan seguir mes a mes, nuestro trabajo de enseñanza.

Para el nivel II, el libro que usaremos es el “Academy Stars 2 Pupil`s Book y Workbook 2.”, editorial Macmillan.

+ Día y horario: Martes de 18 a 19.30 hs.
+ Edad estipulada: Niños de 9 a 12 años.
+ Fecha de inicio: Viernes 22 de Marzo de 2022

+ Valor: $3200
+ Medios de pago: Efectivo, transferencia bancaria o Mercado Pago .

Importante: Hay 10% de descuento en este curso para los miembros del Club Museo 2022. ¡Consultá por este beneficio!

PROGRAMA DEL CURSO DE INGLÉS PARA NIÑOS NIVEL II

March:

Personal information: my name is… I`m … years old. My favourite… is…

Numbers 10 to 100. Subjects: art- English- geography- history- ICT- maths- music- Pe- science.

Family members: talk about family members- Physical appearance( long/short hair, straight/ curly/wavy hair, bald, freckles, glasses, beard, mustaches  the verb to be- Possessive adjectives: my- your- his-her- its- our-their-

Have/ has got.

April

The present continuous tense: talk about actions happening now.

The verb can: talk about abilities ( hop- jog- skateboard-play an instrument- skip- surf- waterski- ski, etc)

Object pronouns: me- you- him- her-it- us- them.

Instruments: piano- violin- trumpet- guitar- drums- recorder- tambourine.

May:

Give directions.Prepositions of place: behind- next to- opposite- between-

Buildings: baker`s- butcher`s- greengrocer`s- sweet shop- supermarket- bank- post office- hospital.

Talk about jobs.Jobs: postman- chef- firefighter- pilot- police officer- vet- doctor- baker.

Countries and nationalities: England/ English, Argentina/ Argentinean, Russia/ Russian, Italy/ Italian, Spain/ Spanish, France/ French.

June:

Present Simple: Talk about your daily routine. Talk about preferences (like + verb “ing ending” ).Talk about jobs. Tell the time ( o`clock, half past, quarter past, quarter to). Adverbs of frequency: always, usually/ normally, often, sometimes,hardly ever, never.

Daily routine, sports.

July:

Plural Number. Regular and irregular plural nouns.

Ask for permission: Can I…?

Must/ mustnt. Talking about rules.

Mid year exam

August:

Much/ many/ a lot of: identify food items

Some/ any. Talk about quantities: a jar of- a load of- a bottle of- a can of- a carton of- a bar of- a packet of

Food: different kinds of fruits- sugar- salt- butter- bread- juice- chocolate- biscuits- olive oil- jam.

Tastes. sour- salty- sweet- bitter.

September:

Animals: giraffe- elephant- monkey- lion- hippo- cheetah- panda- crocodile- snake- penguin- snail- dolphin.

Compare animals, people and things. Comparative and superlative adjectives ( one syllable adjectives). Irregular  adjectives ( good: better than/ the best; bad: worse than/ the worst).Talk about animals ( habitat,  physical characteristics, diet, abilities).

October:

Past tense of the verb to be: was/ were. Talk about what you were like when you were little.

Buildings: library, sport centre- theatre- museum. funfair- market- beach.

Adjectives: naughty- cute- funny- clever- shy- noisy- quiet- dirty.

November:

Talk about the past actions. Past simple tense ( some regular and irregular verbs).Time expressions: yesterday- last week, month, year.

Months of the year.

Be going to: talk about plans and intentions..

Things to take on holiday: camera- sunglasses- tent- sleeping bag- suitcase- rucksack- swimming trunks- swimsuit.

Summer holiday places: island- ocean- rainforest. waterfall- mountain- lake- river- sand

December:

Grammar  review

Final exam

Little by little in our English lessons students can develop their competencies in English in a creative manner. This unique course will motivate pupils and assist them in connecting to their inner passions while achieving their full potential!

Lic. Adriana Galati

La Lic. Adriana Galati es Maestra de Inglés en Educación Preescolar y Primaria. Trabajó en el Colegio San Ignacio (maestra de inglés nivel primario con uso de plataformas virtuales como google classroom, colegium, clases virtuales por zoom. También se desempeñó como docente en el Colegio Fátima (Martínez) y en el Martin y Omar (San Isidro), siempre como maestra de inglés nivel primario. En CABA, dio clases en el Colegio Santa Rosa y en el Colegio del Carmen. También es Psicóloga UCA (promedio de graduación 9.5 con postgrado en UBA) y fue Ayudante de Cátedra en la Universidad Católica Argentina, en las siguientes materias: Técnicas proyectivas I y II, Psicología de la personalidad y Psicología evolutiva I.

COMPLETÁ EL SIGUIENTE FORMULARIO Y NOS PONDREMOS EN CONTACTO A LA BREVEDAD

Museo Barrio de Flores, Ramón Falcón 2207 esquina Bonorino