Inglés Inicial para Adultos y Adolescentes

Desde hace décadas, el inglés es una herramienta necesaria para la vida laboral, el turismo y la relación con otros familiares o amigos.

En este caso, es necesario ir trabajando con el mismo en forma constante, incorporando nuevos conocimientos mediante la ayuda de un profesor o autoconocimiento.

Desde abril, el Museo propone un curso anual, con el retorno de la presencialidad con un horario cómodo: los días martes de 16 a 17.30.

Este 2022, comienza el martes 5 de abril y tiene un valor mensual de $3200. No se cobra matrícula. Dados los protocolos vigentes, los cupos son limitados.

¿Cómo aprender inglés? La docente Lic. Adriana Galati, con amplia experiencia en el dictado de inglés en colegios bilingües, ayudará a cada uno de los participantes a aprender de una manera clara y sencilla.

Por ejemplo, se analizará el vocabulario relacionado con los alumnos, estructuras gramaticales simples que puedan reproducir y entiendan fácilmente.

El programa completo se publica a continuación, para que los interesados puedan analizarlo.

FICHA TÉCNICA

+ Día y horario: Martes de 16 a 17.30 hs.
+ Edad estipulada: Adolescentes y Adultos.
+ Modalidad: Presencial
+ Duración: Anual
+ Fecha de inicio: Martes 5 de Abril de 2022

ARANCEL

+ Valor: $3200
+ Medios de pago: Efectivo, transferencia bancaria o Mercado Pago .

Importante:10% de descuento en este curso para los miembros del Club Museo 2022. ¡Consultá por este beneficio!

PROGRAMA DEL DE INGLÉS INICIAL PARA ADULTOS Y ADOLESCENTES

April

Formal and informal greetings. Personal pronouns: I, you, etc. Verb to be.Possessive adjectives: my, your, etc.
Indefinite articles: a/an. Plurals.Demostrative pronouns: This/ that/ these/those.
Vocabulary: Days of the week. Numbers:1- 1000. Personal information. Countries and nationalities. The classroom objects, classroom language.

May

Present simple. A/an +jobs. Possessive Case.
Vocabulary: irregular plurals. Common verb phrases. Jobs. Family.

June

Adjectives. The time. Present Simple. Adverbs of frequency. Prepositions of time.
Vocabulary: adjectives: quite/very. Daily routine. Time words and expressions. The date.

July

Can/ can`t. “Like + (verb+ing)”. Object pronouns: me,you,him, etc. Possessive pronouns: mine, yours, etc.
Vocabulary: verb phrases. Free time activities. Love story phrases. Music.

Mid-year exam

August

Past simple of be: was/ were. Past Simple regular verbs. Past simple irregular verbs. Past simple: Regular and Irregular verbs.
Vocabulary: Word formation. Past time expressions. Go, have, get. Irregular verbs.

September

There is/ There are. There was/ there were. Present Continuous. Present Simple or Present Continuous?
Vocabulary: Houses and furniture, prepositions of place. Verb phrases. Places in a city.

October

A/ an, some/ any. How much?,How many?,quantifiers: a lot, not much, etc.
Be going to (plans). Be going to (predictions).
Vocabulary: food, countable, uncountable nouns. Drinks. Holidays. Verb phrases

November:

Comparative adjectives. Superlative adjectives. Would like to/like.
Adverbs.
Vocabulary: personality adjectives. The weather. Adventures. Common adverbs.

December:

Present perfect. Tenses Review.
Present perfect or past simple
Vocabulary: Past participles.

Final exam

Books: New English file Elementary Student’s Book and Workbook.

DOCENTE

Lic. Adriana Galati
Amplia experiencia en el dictado de inglés en colegios bilingües, ayudará a cada uno de los participantes a aprender de una manera clara y sencilla.

COMPLETÁ EL SIGUIENTE FORMULARIO Y NOS PONDREMOS EN CONTACTO A LA BREVEDAD

    Ante cualquier consulta, no dudes en comunicarte con nosotros al WhatsApp 11-2611-9800 o también por email a hola@museobarriodeflores.com.ar .

    Museo Barrio de Flores, Ramón Falcón 2207 esquina Bonorino